UO:Placeholders

Universal Objects: Placeholder_paintings series
Tanja Vujinović 
Installation (projections, digital prints, variable formats)
Production: Ultramono, 2015-2016

Universal Objects: Placeholder_paintings series is a stream of strange collisions, glitches and pure noise of digital daily body rituals, modifications and avatars' selfies. 

Environments from the Universal Objects series are non-narrative situations – vibrational, living surroundings filled with elements that are either inanimate or executing simple behavioral patterns through which the situations themselves become like an organism. The majority of 3D objects, like suspended automata, perform minimal ritualistic gestures. They create zones of pulsing play that never transcend into something else but rather exist in a state of non-narrative endlessness.

///SLOVENSKI///

Univerzalni Objekti: Placeholder_paintings serija
Tanja Vujinović 
Instalacija (projekcije, digitalni odtisi, različne dimenzije) 
Produkcija: Ultramono, 2015-2016


Univerzalni Objekti: Placeholder_paintings serija je tok čudnih kolizij, napak in čistega šuma digitalnih dnevnih telesnih ritualov, modifikacij, in avatarskih "selfijev".

Okolja iz serije Univerzalni objekti ustvarjajo ne-narativne situacije; vibrirajoča in živa okolja napolnjena z različnimi živahnimi objekti in elementi, ki spreminjajo situacije v organizem. 3D objekti so kot suspendirani automatoni, ki se vedejo ritualno. Ustvarjajo območja pulzirajoče igre, ki ne transcendira v nekaj drugega, ampak ostaja v stanju ne-narativne neskončnosti. 

///SRPSKI///

Univerzalni Objekti: Placeholder_paintings serija
Tanja Vujinović 
Instalacija (projekcije, digitalni printi, različite dimenzije) 
Produkcija: Ultramono, 2015-2016


Univerzalni Objekti: Placeholder_paintings serija je tok čudnih kolizija, grešaka i čistog šuma digitalnih dnevnih telesnih rituala, modifikacija, in avatarskih "selfija".

Okruženja iz serije Univerzalni objekti stvaraju ne-narativne situacije; vibrirajuća i živa okruženja napunjena različitim živahnim objektima i elementima koji menjaju situacije u organizam. 3D objekti su kao zaustavljeni automati, koji se ponašaju ritualno. Stvaraju područja pulsirajuće igre, koja ne prelazi u nešto drugo, već ostaje u stanju ne-narativne beskonačnosti.